«Құмырсқаның өнері». Жәди Шәкен

«Құмырсқаның өнері». Жәди Шәкен Сұрақ – жауап, жеке жұмыс, жұптық жұмыс, топтық жұмыс «Стоп-кадр» , «ВЕНН диаг», «SWОТ», «Буриме әдісі», «Бес саусақ»

Автор: Курманова Раушан Оразбековна

Журнал «Просвещение». Выпуск №3 (5)

Фрагмент для ознакомления

Сабақтың мақсаты: Мәтінмен жұмыс жасай білуге, топтық жұмыста негізгі ойды талқылауға, ой түйінін таба білуге, өз бетінше шешім қабылдауға үйрету арқылы оқушы құзіреттілігін қалыптастыру. Адам баласы үшін ең қажетті нәрсенің барлығына біріге отырып қол жеткізуге болатынын ұғындыру. Күтілетін нәтижелер: Мәтіннің мазмұнын өздері аша алады. Сыни тұрғыда ойлай отырып, шығармашылық қабілеттерін дамытады. 7 модульдің қолданылуы: АКТ”, “Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер”, “Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау”, “Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету”, “Оқытуды басқару және көшбасшылық”. Сабақтың әдіс - тәсілдері: Сұрақ – жауап, жеке жұмыс, жұптық жұмыс, топтық жұмыс «Стоп-кадр», «ВЕНН диаг», «SWОТ», «Буриме әдісі», «Бес саусақ» Тапсырмалар: Әңгімелеу кестесі, жұмбақ шешу, мәтінмен жұмыс, шығармашылық тапсырма, талдау кестесі. Керекті жабдықтар: Интербелсенді тақта, бор, маркер, стикер, А – 3 форматы және т. б. Ұйымдастыру кезеңі Психологиялық дайындық1мин Слайд №2 Гүл өсірсең терлеп, Мұның аты еңбек. Кесте тіксең зерлеп, Мұның аты еңбек. Қиындықтың бәрін Еңбек қана жеңбек Тренинг«Мозаика» тренингі арқылы топқа бөлінеді. 2мин Слайд №3 Оқушылар амандасады. Топқа бөлінеді. Әр топ өзінің топ басшысын сайлайды. Топ басшысы берілген критерийлер бойынша өз топ мүшелерін бағалап отырады. Мынадай критерийлерге сүйенеді.  Әңгімелеу кестесі1-2ұпай  Мәтінмен жұмыс. «Стоп-кадр» 1-2ұпай  Шығармашылық тапсырма1-2ұпай  «SWОТ» талдау кестесі 1-2ұпай  «Буриме әдісі»1-2ұпай Сабақ кезеңдері Тапсырма Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушылардың іс-әрекеті Үйтапсырмасынсұрау 5мин Әңгімелеукестесі Слайд №4 Үй тапсырмасын сұрау мақсатында әр оқушыларға жеке кесте таратылады Тақарыбы Кейіпкер Оқиға немен аяқталды? Не үйрендік Оқушылар кестені толтырады. Жұпта, топта кесте тапсырмаларын талқылап, топтың ортақ шешімін топ спикері баяндайды. Топ басшысы топ мүшелерін критерий бойынша бағалайды 1-2 ұпай Білім Мағынаны тану 1мин «Ой қозғау» Жұмбақ шешу Слайд №5 Жаңа тақырыпты ашу мақсатында оқушыларға жұмбақ шешу ұсынылады. 1)Екі ұшы жұдырықтай, Ортасы қылдырықтай. (құмырсқа) 2)Қара түсті қарқылдақ, Ұшып- қонып жалпылдап. Қоқыстарды шоқиды, Жем іздейді там-тұмдап. (қарға) Оқушылар жұмбақтарға жауап берe отырып тақырыпты ашады. Түсіну 8мин «Стоп-кадр» Мәтінменжұмыс Слайд№10 Жәди Шәкенұлы, 1967 жылы 5 мамырда Қытай аумағына қарасты Алтай аймағында – Ертіс өзені жағасында дүниеге келген. «Құмырсқаның өнері» Мәтінді төрт фрагментке бөліп, төрт топқа тарату. Топ баяндауға дайын болған жағдайда стоп –кадр белгісін көтереді. Оқушылар мәтінді топ ішінде оқып, топпен талқылайды. Автормен танысады. Топ ішінен бір сарапшы мазмұнын баяндайды. Топ басшысы топ мүшелерін критерий бойынша бағалайды 3-4 ұпай 1мин Бейне көрсетілім Бейне көрсетілімде құмырсқалардың ынтымақтастығы көрсетіледі. Оқушылар өз ойларымен бөліседі. Қолдану 8мин Шығармашылық тапсырма (топпен жұмыс) Слайд№11 1 - топ: Қарға мен құмырсқаны салыстыру. (cим карта) 2 - топ: Еңбек туралы мақал- мәтелдер жазу. 3 - топ: «Қарға, құмырсқа» сөздерінен бірнеше сөз шығару. 4- топ: «Елшілер тобы» 1, 2, 3- топтың жұмыстарын тілшілер тобы яғни (4-топ) бақылап, неғұрлым жоғары деңгейде баяндауы қажет. Топтар бір- бірін бағдаршаммен бағалайды. Ал «Тілшілер тобын» мұғалім бағалайды. Топ басшысы топ мүшелерін критерий бойынша бағалайды 2-3ұпай Сергіту сәті 1мин Оқушылармен бірге сергіту сәтін жасау. Эмоция шығару жаттығуын жасайды. Талдау 5мин «SWОТ» талдау кестесі Слайд№12 Мәтін кейіпкерлері (S) 1-топ күші (W) 2топ әлсіздігі (O) 3-топмүмкіндігі (T) 4-топ қауіп 1-топ Мәтін мазмұнында күшті болған кейіпкер кім? Несімен күшті деп ойлайсыңдар? 2-топ Әлсіз болған кейіпкер кім? Әлсіздігін неден көруге болады? 3-топ Құмырсқа мен Қарғаның қандай ерекше мүмкіндіктері бар? 4-топ Құмырсқа мен Қарға неден қауіптенеді? Топтың пікірлерін тыңдау, барлық айтылған ой-пікірлерді талдау. Әр топ жұмысын қорғайды. Топ басшысы топ мүшелерін критерий бойынша бағалайды 2-3 ұпай Ми ширату 3мин «Буриме әдісі» Слайд№13 Жалаң........ құмырсқа, Жүгіріп.......... жұмысқа. Қарап........... шараға, Тола.......... араға. Шағып........ баланы, Айғырдай...... құмырсқа. Айқай....... далада, Жасы...... табаға Жүгіріп.... сабаққа, Шалынып..... арыққа. Ою....... садаққа., Ие....... атаққа. Қарға...... арбаға, Аттай.... құмырсқа. Көкек.... аңқиып, Бұл........ деп таңқиып. Әр топқа төрт жолды әзіл өлеңдер таратылады. Әр топ көп нүктенің орнына сөз қойып және түсіп қалған әріпті толықтырады. Топ басшысы топ мүшелерін критерий бойынша бағалайды 1-2 ұпай Жинақтау 5мин Дәптермен жұмыс Сөздік Қорытынды сұрақтар Ақшам- кешкі мезгіл Ықтасын- желден қорғайтын пана Келемеж –мазақ 1. Қарғаның Құмырсқаны келемеждеуіне не себеп болды? 2. Қарғалар Құмырсқаның еңбекқорлығына қалай таңданды? Оқушылар мағынасын түсіндіреді Бағалау 1 мин Слайд№14 Сабақ барысында әр топ жинаған житон саны бойынша бағаланады. 1 житон1ұпайды білдіреді. Сабақ барысында әр топ басшы өзінің топ мүшелерінің критерий бойынша жинаған ұпайларын жариялайды. Рефлексия Кері байланыс 4 мин «Бес саусақ» Слайд№15 1) Білдім 2) Түсіндім 3) Білгім келеді 4) Қызық болды 5) Таң қалдырды Әр оқушыға адам алақанының суреті таратылады Оқушылар әр саусақ тұсына жеке өз ойын жазады.